- dezvoltarea motricităţii generale (a aptitudinilor motrice şi a deprinderilor motrice);
- dezvoltarea motricităţii fine şi a îndemânării motorii, necesare autoservirii şi diverselor activităţi cu caracter practic;
- educarea echilibrului static şi dinamic;
- educarea ritmului şi a coordonării mişcărilor;
- dezvoltarea dominanţei laterale;
- dezvoltarea capacităţii de percepţie, orientare şi organizare spaţio-temporală;
- formarea percepţiei corecte a schemei corporale.
- consiliere socială (informare, sprijin, asistența familiei);
- logopedie;
- activități de socializare și dezvoltare personală în vederea integrării și reintegrării sociale;
- comunicare prin teatru, muzică și dans prin parteneriate și proiecte educaționale;
- ludoterapie (terapie prin joc);
- abilități manuale;
- stimulare multisenzorială;
- kinetoterapie individuală și de grup;
- suport în pregătirea lecțiilor pentru copiii școlarizați;
- tabăra de vară;
- transport de la domiciliu la sediul asociației în limita locurilor disponibile;
- masa – o gustare la mic dejun și masă caldă la prânz.
Centrul dispune de:
- Cabinet logopedic
- Sală de clasă
- Sală de kinetoterapie
- Mini atelier de tâmplărie
- Sală de terapie prin joc
- Cameră multisenzorială
- Sală de calculatoare
- Bucătărie
CABINET LOGOPEDIC
Logopedia este disciplina care se ocupă de educarea şi reeducarea limbajului.
Logopedia vizează următoarele tipuri de tulburări de limbaj: dislalii, bâlbâieli, tulburări de voce, întârzieri în dezvoltarea generală a limbajului, dislexii şi disgrafii, mutismul psihogen şi autismul, ecolaliile, etc.
Prin urmare, în cadrul cabinetului logopedic ne axăm pe:
- prevenirea şi corectarea tulburărilor de limbaj;
- educarea şi restabilirea echilibrului psiho-fizic;
- educarea respiraţiei prin exerciţii de inspir şi expir;
- gimnastica aparatului fono-articulator;
- articularea şi pronunţia corectă a sunetelor şi cuvintelor;
- dezvoltarea auzului fonematic;
- modelarea comportamentului verbal şi activizarea gândirii;
- dezvoltarea limbajului verbal şi limbajului scris.
MINI ATELIER DE TÂMPLĂRIE
Asociaţia dispune de un atelier de terapie prin arte combinate în cadrul căruia beneficiarii centrului au ocazia să înveţe să lucreze în echipă şi să socializeze, să-şi dezvolte atenţia, să coopereze unii cu alţi şi să respecte regulile, să aibă iniţiativă şi să îşi dezvolte independenţa, să îşi consolideze abilităţile practice (tăiat, lipit, modelat, bătut cuie etc.), să îşi dezvolte imaginaţia şi spiritul creativ.
Activităţile din atelier urmăresc mişcarea activă a mâinilor cât şi coordonarea oculo-motorie, fiind activităţi benefice ce vin în sprijinirea şi dezvoltarea armonioasă a personalităţii copilului.
Această terapie vizează câştigarea autonomiei personale, dezvoltarea abilităţilor manuale fine şi creşterea încrederii în forţele proprii. Se adresează tuturor categoriilor de beneficiari care întâmpină dificultăţi manuale de ordin grosier sau fin.
SALĂ DE TERAPIE PRIN JOC
Terapia prin joc este o metodă psihoterapeutică ce utilizează mijlocul natural de exprimare al copiilor – jocul. Principalul obiectiv al terapiei este rezolvarea problemelor emoționale sau de comportament, prin aceasta întelegându-se și îmbunătățirea comunicării, a controlului impulsurilor, dezvoltarea unor modalități adaptive de gestionare a anxietății și frustrării, îmbunătățirea capacității de a avea încredere în ceilalți și de a relaționa cu aceștia.
Terapia prin joc oferă activităţi cum ar fi:
- jocuri de competiţie şi de echipă;
- jocuri de rol;
- pictură şi modelaj;
- gimnastică şi dans;
- poveşti şi confecţionare de măşti;
- activităţi pentru dezvoltarea motricităţii fine;
- activităţi pentru stimularea limbajului verbal şi nonverbal;
- teatru (mimă, imitaţie, interpretare roluri).
SALĂ DE KINETOTERAPIE
Obiectivele urmărite prin programul kinetoterapeutic sunt:
- dezvoltarea motricităţii generale (a aptitudinilor motrice şi a deprinderilor motrice);
- dezvoltarea motricităţii fine şi a îndemânării motorii, necesare autoservirii şi diverselor activităţi cu caracter practic;
- educarea echilibrului static şi dinamic;
- educarea ritmului şi a coordonării mişcărilor;
- dezvoltarea dominanţei laterale;
- dezvoltarea capacităţii de percepţie, orientare şi organizare spaţio-temporală;
- formarea percepţiei corecte a schemei corporale.
SALĂ MULTISENZORIALĂ
Asociaţia “Binecuvântaţi Copiii” dispune de o sală specială în care aceste programe pot fi desfăşurate, o sală care ajută copilul/adultul să înveţe prin joacă: de la urmărirea cu privirea a unor lumini strălucitoare, forme şi modele în mişcare până la schimbarea culorilor camerei printr-o simplă apăsare pe buton, existând posibilitatea asocierii culorilor. Scopul stimulării senzoriale este acela de a descoperi cele 5 simțuri – auz, văz, gust, tactil, miros.
Prof. dr. Krista Mertens spune: “ a folosi camera senzorială înseamnă a stimula bunăstarea și lucrul relaxant, a odihni, a genera interese, a stimula simțuri, a apela la amintiri, a organiza gânduri și sentimente, a lăsa frica să dispară și a crește sentimentul de siguranță, a uni oamenii și a stimula o interacțiune socială.”
SALĂ DE CALCULATOARE
Sala de calculatoare din centrul nostru este dotată cu 4 calculatoare. Sala a fost concepută deoarece:
1. Calculatorul asigură învăţarea prin joc – copiii şi adulţii cu nevoi speciale învaţă cel mai uşor atunci când se joacă şi învaţă lucruri noi fără să depună un efort special şi fără să se plictisească sau să fie distras cu uşurinţă.
2. Calculatorul facilitează înţelegerea noţiunilor noi.
Ele sunt mai uşor înţelese prin intermediul computerului întrucât acesta oferă suport vizual şi auditiv şi face posibilă interactivitatea.
BUCĂTĂRIE
Servește și ca un mini-atelier de gastronomie.
Chiar dacă printre participanți se găsesc persoane care nu știu să gătească, cu siguranță experiența va fi una nouă din care toți vor avea multe de învățat. Gastronomia este o artă, și ca oricare alta, stimulează creativitatea și capacitatea de comunicare. Atelierul de gastronomie încurajează spiritul de echipă.
TABĂRĂ DE VARĂ
Desprinderea de părinți, chiar și pentru o perioadă scurtă de timp, cu prilejul plecării în tabăra de vară, aduce o serie de aspecte pozitive în dezvoltarea psiho-socială a copilului (descoperă cum să se comporte în funcție de nevoile și regulile grupului, respectă anumite reguli legate de program, alimentație sau igienă). Prin această activitate oferim posibilitatea beneficiarilor noștri de a petrece cât mai mult timp în natură, de a cunoaște mediul înconjurător, de a desfășura o mulțime de activități într-un alt climat, de a socializa. Experiența unei tabere de vară reprezintă contextul ideal pentru a îsi dezvolta nevoia de autonomie față de părinți.